Informace o počtech obědů a výskytu koronaviru v naší organizaci

Vážení strávníci,

navzdory obecně nepříznivé situaci se naší organizaci daří udržet všechny provozovny plně funkční. Díky tomu jsme po uzavření škol mohli vyhovět všem zájemcům o obědy, a to jak ze strany žáků na povinné distanční výuce, tak i našim dalším odběratelům. Průměrně jsme v období od 15. do 23. října připravili přes 1430 obědů denně.

Největší podíl, více než třetina, připravených obědů připadl na žáky absolvující povinné distanční vzdělávání, více než čtvrtina na děti a zaměstnance mateřských škol a dětských skupin z Prahy 10 a zaměstnance radnice Prahy 10, necelá sedmina pak na klienty Centra sociální a ošetřovatelské pomoci Prahy 10.

O přípravu pokrmů se v našich 14 provozovnách aktuálně stará 77 zaměstnanců, 16 jich je v pracovní neschopnosti, dva čerpají ošetřovné, 12 zaměstnanců je v karanténě a dva měli pozitivní test na onemocnění COVID-19. První výskyt nemoci mezi našimi zaměstnanci jsme díky přísným hygienickým opatřením a operativnímu řízení provozu zvládli, aniž se situace významněji dotkla našich strávníků.

O pozitivním výsledku testu na COVID-19 u zaměstnance působící v zázemí provozovny, umístěné v budově ÚMČ Prahy 10, nás hygienici informovali v pondělí 19. října krátce před polednem. Všichni zaměstnanci této provozovny, závodní jídelny, která zajištuje závodní stravování pro pracovníky ÚMČ Praha10  byli ihned odesláni do karantény a provozovna byla dezinfikována. Na pozice zaměstnanců v karanténě jsem okamžitě povolal sedm zaměstnanců z jiných provozoven, které jsme na dálku  zaučili na specifika jiného pracoviště a provozu.

Podařilo se nám tak plynule zajistit závodní stravování pro pracovníky úřadu, pouze ve středu 21.10. byl mimo provoz zdejší bufet. V pátek ráno musel náhradní zaměstnanec obsluhující od čtvrtka bufet k lékaři, a proto jsme provoz bufetu v tento den zajistili já a manažer kvality stravování. Určité omezení z hlediska strávníků pak představoval výpadek počítačové techniky, kvůli němuž nebylo ve středu a v pátek možné platit v bufetu bezhotovostně.

Od pondělí 26. října se již všichni zaměstnanci naší závodní jídelny po konzultaci s lékaři a hygieniky z karantény  vrátili na svůj provoz a zajištění závodního stravování probíhá standardně.

Rád bych Vás ujistil, že činíme vše pro to, aby činnost všech našich provozoven zůstala po celou dobu nouzového stavu zachována. Věřím také, že se situace v krátké době zlepší a že se budeme moci vrátit k běžnému životu a fungování.

Mgr. Jaroslav Vrtiška

ředitel organizace